ფერების ფსიქოლოგია ბრენდინგში

0
305

ფერის ფსიქოლოგიის შესწავლა მიზნად ისახავს იმის განსაზღვრას, თუ როგორ იმოქმედებს ფერები ჩვენს ყოველდღიურ გადაწყვეტილებებზე.

ბევრმა მარკეტინგულმა კვლევამ აჩვენა, რომ ბრენდთან მიმართებაში, ძალიან დიდი გავლენა აქვს ფერის იდენტურად შერჩევას.  პირველად თვლით აღქმული ფერი და შემდეგ ტვინში წასული სიგნალი, ემოცია თუ რა შეგრძნებებს იწვევს ესა თუ ის ფერი და რამდენად უკავშირდება კონკრეტული ბრენდის იდეას, საკმაოდ დიდი მნიშვნელობა. მთლიანი ეს პროცესის შემდეგ ადამიანმა უნდა აირჩიოს იყიდოს თუ არა ესა თუ ის პროდუქტი.

წითელი 

მარკეტინგში წითელი ფერის მნიშვნელობა უკავშირდება:  შფოთვას, ვნებას, საფრთხეს, ენერგიასა, გადამწყვეტს და მოქმედებას.  იგი ყველაზე ინტენსიური ფერია. ამიტომ ამ ფერით, შეიძლება ძლიერი ემოციების პროვოცირება.

წითელი ფერი გამოყენებულია ბრენდში „Coca Cola“, ასევე იყენებენ ბედნიერ სიტყვებსაც, რათა შეიქმნას შფოთვა და ენერგია პროდუქტის გარშემო.

ასევე წითელი ფერი დომინირებს  „YouTube“- ლოგოში,  წითელი ნაწილი და შუაში ღილაკი. ეს თითქოს მიგვანიშნებს მოქმედებაზე,  უნდა დავაჭიროთ თითი ღილაკს და ჩართოთ ვიდეო.

ნარინჯისფერი

ფსიქოლოგიაში  ნარინჯისფერი წარმოადგენს შემოქმედებასთავგადასავალს, ენთუზიაზმს, წარმატებასა, გამბედავს, მეგობრულს, სითბოს და ბალანსს. თუ როგორც ფორთოხლის ფერი, ასე აღვიქვამთ, აქ  ემატება უფრო მეტი დადებითი ასოციასია; ხალისი და გართობა. 

ეს ფერი   „საქართველოს ბანკთან“ ასოცირდება.  ამ ბრენდის იდეაც ხომ დამოკიდებულია იმ ემოციებთან რასაც ეს ბრენდი გულისხმობს.

ყვითელი 

ფერების ფსიქოლოგიაში, ყვითელი იწვევს ბედნიერებას, პოზიტივს, ოპტიმიზმს და ზაფხულს, მაგრამ ასევე გაფრთხილებას.  ყვითელი ფერი გამოიყენება ბრენდებით,

როგორებიცაა „Ferrari და „Ikea“.  

ბევრი ადამიანი ოცნებობს რომ მართოს „Ferrari“. ეს ბრენდი უკავშირდება ფუფუნების საგანს, რომელიც პირდაპირ კავშირშია ზაფხულთან და უდარდელ ცხოვრების წესთან.  Ikea- ც ასავე იყენებს ფერს ყვითელს.  ყიდულობ ავეჯს რომ იყო ბედნიერი? მოდი შევხედოთ ვინ ყიდულობს ამ პროდუქტებს. ადამიანები, ვინც იყიდა სახლი ან ახლა გაარემონტა და უნდა ავეჯის შეცვლა. ეს პროცესი ხომ დატვირთულია  ბედნიერებით და ოპტიმიზმით. სიახლეები, ცვლილებები.. ყვითელი ფერიც ხომა ამ ყოველივეს ასოციაციას იწვევს.

ვარდისფერი

ვარდისფერი არის პოპულარული ფერის ბრენდები, რომლებიც პირველ რიგში ემსახურებიან ქალს. ფერის ფსიქოლოგიაში, ვარდისფერი ფერის მნიშვნელობა გულისხმობას, ქალურობას, მხიარულებას, უნაყოფო და უპიროვნო სიყვარულს. ზოგიერთი ბრენდი ირჩევს გამოიყენოს ფერი ვარდისფერი პროდუქტის შესაფუთად, განდაკუთრებით გოგონას სათამაშოსთვის. რადგან ეს ფერი მოიცავს ქალურობის იდეას, არ არის გასაკვირი რომ ბრენდი „Victoria’s Secret“ -ი ვარდისფერი გამოიყენა. სადაც ვებ-საიტზე ვარდისფერია გამოყენებულია სადაც შავი ხაზს უსვამს ძირითად მარკეტინგულ  დეტალებს.  ხოლო მათი პროდუქტის შერფუთვა და ლოგო აძლიერებს ბრენდინგს, – რომ ქალებისთვისაა.

მწვანე

მწვანე ფერი ზოგადად ბუნებას და ფულს უკავშირდება, რომელელიც ზრდის, ნაყოფიერების, ჯანმრთელობისა და სიკეთის სიმბოლოა. თუ თქვენ ჯანმრთელობის ან ფიტნეს ნიშით ხართ წარდგენილნი ბაზარზე, შეგიძლიათ აირჩიოთ მეტი მწვანე ფერი, თქვენს ლოგოსა თუ ონლაინ მაღაზიაში.

მწვანე ფერის მკაფიოდ გამოყენება პოპულარულია ისეთი ბრენდებისთვის როგორებიცაა ბრენდი „John Deere and Roots“, რომლის მთელი ხაზი ბუნებასა და სოფლის მეურნეობობაზე მეტყველებს.

ლურჯი

ფერის ფსიქოლოგიაში, ლურჯი ფერი დაკავშირებულია ზღვასა და ცასთან. ამ ფერის გამოყენებისას, თქვენი მომხმარებლები გრძნობენ  სტაბილურობას,  ჰარმონიას, სიმშვიდეს და ნდობას.  ხოლო ცისფერის შემთხვევაში უფრო უარყოფითი შეგრძნებებია, როგორიცაა დეპრესია და სიცივე.

Tech ბრენდები როგორიცაა, Facebook, Twitter და Skype. მათ მარკეტინგში ხშირად იყენებენ ლურჯ ფერს, საცალო ვაჭრომაში როგორიცაა „Walmart“.  ლურჯი ლოგო შეიძლება დაეხმაროს  ბრენდის პოზიციონირებაში, როგორც სანდო, საიმედო და დასასვენებელი. იგი არის ადგილი, სადაც შეგიძლიათ შეიძინოთ სურსათი თუ სხვა საყოფაცხოვრებო ნივთები ერთ სივრცეში.

იის ფერი (მეწამული)

იის ფერი სამეფო ფერია, იგი დაკავშირებულია: კეთილშობილებასთან, ფუფუნება, სიბრძნე და სულიერებასთან.  მისი უარყოფითი მხარე არის ის რომ შესაძლებელია გამოიწვიოს იმედგაცრუება. ხოლო ზოგიერთი აღიქვამს როგორც დაუმორჩილებელს.

იის ფერი არის ბრენდები: Hallmark და Yahoo.

თეთრი 

სიკეთე, სისუფთავე და თავმდაბლობა. თეთრის ეს მნიშვნელობა  ჩრდილოეთ ამერიკული კულტურისაა. იგი ყოველთვის ტენდენციური ფერია და ძირითადად გამოიყენება ლოგოზე ფონად.

ASOS   და Adidas აქტიურად იყენებენ მარკეტინგში. თეთრი ლოგოს გამოყენება ყოველთვის უწყობს ხელს კონტრასტის შექმნას. 

შავი 

შავი ფერი არის პოპულარული საცალო ვაჭრობაში. შავი ფერის მნიშვნელობა მოიცავს: საიდუმლოებას, ძალას, ელეგანტურობას და არის დახვეწილობის სიმბოლო. ხოლო მისი საპირისპირო ემოციებიც შეიძლლება აღძრას მწუხარება და აღშფოთება. ბევრი მოდის სახლი  თუ მოდური პროდუქცია წარმოებს შავი ფერის ლოგოთი. ასევე პოპულარულია შავი შრიტი, რადგან მარტივია წასაკითხად. ზოგიერთი ბრენდი ირჩევს შავსა და თეთრ ტონს თავის ვებ გვერდისთვის, ბანერისთვისა თუ ნახატისთვის. ეს იმიტომ რომ შექმნან გარკვეული ტონი  და მკვეთრად დააფიქსირონ  თავისი ბრენდი.

შავი ის ფერია რომელიც გამოიყენება Chanel და Nike.  შანელი იყენებს თავის ლოგოში და აქვს თეთრი და შავი განოსახულება.  ბევრი საცალო მოდის ნიშა, განსაკუთრებით იყენებს შავ ფერს და ისიც თეტრ ფონზე. 

Nike ასევე იყენებს შავს თეთრსა და ნაცრისფერის ფონზე. მ ათი ლოგო და შრიფტი შავია მთელს საიტზე. აგვარად, მთლიანად ვებ გვერდიც ადვილად წასაკითხია.

რუხი 

ნაცრისფერი წარმოადგენს ნეიტრალურსა და ბალანსს. მისი ფერის მნიშვნელობა სავარაუდოდ, თეტრისა და შავიდან მომდინარეობს.

თუმცა, ნაცრისფერი ატარებს გარკვეულ უარყოფით მნიშველობასაც, განსაკუთრებით კი როდესაც ხდება დეპრესია და დაკარგვა.  რუხი შეიძლება გამოყენებულ იქნას შრიფტის ფერის, თავსათაურის, გრაფიკისა და პროდუქტისთვისაც, რათა მასობრივი აუდიტორიისთვის მიმართოს

Apple არის ბრენდის მაგალითი, რომელიც იყენებს ბრენდის ნაცრისფერს. ყოველივე ამის შემდეგ, ბევრი ლეპტოპი ნაცრისფერ ან ვერცხლის ტონშია, რადგან მისი ნეიტრალური ფერი არავის არ აყენებს. მათი ნახვა, ისინი გამოიყენებენ ფერი ნაცრისფერი მათი header განსხვავებით წინააღმდეგ თეთრი ლოგო. თუმცა, მათი ბრენდინგის განმავლობაში თქვენ ნახავთ ბალანსს თეთრ, შავ და ნაცრისფერს შორის, რაც ხელს შეუწყობს სუფთა, ნეიტრალური შეხედულების შენარჩუნებას.

ყავისფერი 

ბუნებრივია, ფერი ფსიქოლოგია ხაზს უსვამს იმას, რომ ყავისფერის მნიშვნელობაა, კომფორტი, უსაფრთხოება .  ეს ხომ არის დედამიწის ფერი. მარკეტინგში, თქვენ ნახავთ, რომ ყავისფერი ხშირად გამოიყენება ბუნებრივ პროდუქტებისა და საკვების ბრენდებში.

UPS არის ბრენდის მაგალითი, რომელიც იყენებს ბრენდინგის ფერების მნიშვნელობას. ყავისფერი მათი ლოგო ხაზგასმით აღნიშნას მის მნიშვნელობას. თქვენ ასევე შეამჩნევთ, რომ შეღავათიანი ფერები მოიცავს ყვითელ და მწვანეებს, რომლებსაც აქვთ ბუნებრივი ელემენტები. მაგალითად, ყვითელი შეიძლება იყოს მზე და მწვანე შეიძლება წარმოადგენდეს ბუნებას. მთლიანობაში, ეს ხელს უწყობს UPS ბრენდის პოზიციებს, როგორც უსაფრთხო, საიმედო და დედამიწის კომპანიას, რაც ზუსტად არის ის, რაც გინდა მიწოდება სერვისიდან.

დატოვეთ კომენტარი, თქვნი აზრი მნიშვნელოვანია!

თქვენი გამოხმაურება
შეიყვანეთ თქვენი სახელი